Hoe bepaal je een verzorgingsgebied?

Vraag een gratis demonstratie aan
  • Succesvolle locatiestrategie
  • Details van jouw consumenten
  • Deskundig advies

Hoe bepaal je een verzorgingsgebied?

Bij het bepalen van een verzorgingsgebied komt veel kijken. Weet je wie je klant is? Wat is de invloed van je concurrenten? Hoeveel wordt er uitgegeven binnen je branche? Hoeveel marktruimte is er voor je winkel? Bij MCR Retailminds zijn we gespecialiseerd in deze tak van sport. We helpen je graag aan een succesvolle locatiestrategie.

Weet jij wie je klant is?

Ben je eigenaar van een winkel of horecaonderneming? Dan is het belangrijk dat je weet wat het verzorgingsgebied van je onderneming is: waar komen de klanten die jouw zaak bezoeken vandaan? Wie wonen er nog meer in dat gebied en waarom komen die mensen wel of niet in je winkel? Met behulp van een simpel onderzoek verwerf je informatie, die van grote waarde is voor je huidige bedrijfsbeleid.

Concurrentieanalyse: onderzoek de invloed van je concurrenten

Wil je weten welke invloed concurrenten hebben op de grootte van je verzorgingsgebied? Met behulp van een concurrentieanalyse maak je inzichtelijk waar directe en indirecte concurrenten zijn gevestigd en hoeveel omzetpotentieel zij hebben. Zo kun je uitrekenen wat hun en je eigen marktaandeel is en zien in welke mate concurrenten invloed hebben op je verzorgingsgebied.

"Met behulp van onze Distributieve Analyse kun je de omzet van concurrenten binnen het verzorgingsgebied in kaart brengen."

Hans Hagoort

"Wij hebben online applicaties gemaakt waarmee je de consumenten uitgaven met één druk op de knop kunt zien."

Erik van Koert

"Ga je op die locatie wel echt je brood verdienen?"

Erik van Koert

Wij weten van iedere branche hoeveel de Nederlandse consument daarbinnen uitgeeft. Op ieder willekeurig moment. Onze cijfers zijn altijd up-to-date.

Vraag een gratis demonstratie aan

Wat geven consumenten uit in jouw branche?

Hoe hoog is je omzet? Komt dat bedrag overeen met de consumptieve bestedingen in je branche? Hoeveel euro’s besteedt de consument aan producten of diensten die jij verkoopt? Hoe meer je weet over het bestedingsgedrag in je verzorgingsgebied, des te beter en doelgerichter je kunt handelen.   

Is er genoeg marktruimte voor je winkel?

Daalt je omzet of is er zoveel vraag naar je product dat je winkelruimte tekort komt? Wat voor actie neem je dan? In beide gevallen is het zinvol om eerst te berekenen hoeveel marktruimte er is voor jouw winkel of horecaonderneming. Hiermee kun je vervolgens de juiste beslissingen nemen en een actieplan opstellen.

Behaal je het omzetdoel op de gewenste winkellocatie?

Ben je van plan een nieuwe winkel te openen? Ga eerst na wat je omzetdoel is en bepaal aan de hand daarvan de locatie. Hoeveel omzet heb je nodig en waar kun je dat behalen? Het lijkt logisch, maar de meeste detaillisten of horecaondernemers zoeken nog altijd eerst de locatie uit. Een gemiste kans. Door andersom te redeneren kun je zeperds voorkomen.

Klantdata: Retailers boven op een berg goud

Veel retailers en horecabedrijven hebben veel klantendata verzameld zonder dat deze wordt benut. Omdat men heel druk is met de werkzaamheden van alledag komt men er niet aan toe deze gegevens te gebruiken voor de bedrijfsvoering.

"Al sinds onze eerste winkel in de Kalverstraat is MCR Retailminds onze vertrouwde partner"

Jan Eising - Global Director
Expansion Rituals Cosmetics

“In één systeem vatten wij expansie, beheer en marktdynamica”

Marc Pontier - Manager Retail
Retail development Company

“Ik weet in één oogopslag wie mijn concurrenten zijn en waar onze kansen liggen”

Ruud Morien - Manager Expansie
Euretco Sport & Euretco DGN

Klantdata: Retailers boven op een berg goud

MCRretailminds-Verzorgingsgebied-Blog-12.jpg26 jun Veel retailers en horecabedrijven hebben veel klantendata verzameld zonder dat deze wordt benut. Omdat men heel druk is met de werkzaamheden van alledag komt men er niet aan toe deze gegevens te ... lees verder

Behaal je het omzetdoel op de gewenste winkellocatie?

MCRretailminds-Verzorgingsgebied-Blog-14.jpg12 jun Ben je van plan een nieuwe winkel te openen? Ga eerst na wat je omzetdoel is en bepaal aan de hand daarvan de locatie. Hoeveel omzet heb je nodig en waar kun je dat behalen? Het lijkt logisch, ... lees verder

Is er genoeg marktruimte voor je winkel?

MCRretailminds-Verzorgingsgebied-Blog-13.jpg29 mei Daalt je omzet of is er zoveel vraag naar je product dat je winkelruimte tekort komt? Wat voor actie neem je dan? In beide gevallen is het zinvol om eerst te berekenen hoeveel marktruimte er is ... lees verder

Wat geven consumenten uit in jouw branche?

MCRretailminds-Verzorgingsgebied-Blog-15.jpg15 mei Hoe hoog is je omzet? Komt dat bedrag overeen met de consumptieve bestedingen in je branche? Hoeveel euro’s besteedt de consument aan producten of diensten die jij verkoopt? Hoe meer je weet over ... lees verder

Concurrentieanalyse: onderzoek de invloed van je concurrenten

MCRretailminds-Verzorgingsgebied-Blog-10.jpg01 mei Wil je weten welke invloed concurrenten hebben op de grootte van je verzorgingsgebied? Met behulp van een concurrentieanalyse maak je inzichtelijk waar directe en indirecte concurrenten zijn ... lees verder

Weet jij wie je klant is?

retailminds_Weet jij wie je klant is?.jpg05 feb Ben je eigenaar van een winkel of horecaonderneming? Dan is het belangrijk dat je weet wat het verzorgingsgebied van je onderneming is: waar komen de klanten die jouw zaak bezoeken vandaan? Wie ... lees verder
Scroll naar boven