Nieuws

Klantdata: Retailers boven op een berg goud

MCRretailminds-Verzorgingsgebied-Blog-12.jpg26 jun Veel retailers en horecabedrijven hebben veel klantendata verzameld zonder dat deze wordt benut. Omdat men heel druk is met de werkzaamheden van alledag komt men er niet aan toe deze gegevens te ... lees verder

Behaal je het omzetdoel op de gewenste winkellocatie?

MCRretailminds-Verzorgingsgebied-Blog-14.jpg12 jun Ben je van plan een nieuwe winkel te openen? Ga eerst na wat je omzetdoel is en bepaal aan de hand daarvan de locatie. Hoeveel omzet heb je nodig en waar kun je dat behalen? Het lijkt logisch, ... lees verder

Is er genoeg marktruimte voor je winkel?

MCRretailminds-Verzorgingsgebied-Blog-13.jpg29 mei Daalt je omzet of is er zoveel vraag naar je product dat je winkelruimte tekort komt? Wat voor actie neem je dan? In beide gevallen is het zinvol om eerst te berekenen hoeveel marktruimte er is ... lees verder

Wat geven consumenten uit in jouw branche?

MCRretailminds-Verzorgingsgebied-Blog-15.jpg15 mei Hoe hoog is je omzet? Komt dat bedrag overeen met de consumptieve bestedingen in je branche? Hoeveel euro’s besteedt de consument aan producten of diensten die jij verkoopt? Hoe meer je weet over ... lees verder

Concurrentieanalyse: onderzoek de invloed van je concurrenten

MCRretailminds-Verzorgingsgebied-Blog-10.jpg01 mei Wil je weten welke invloed concurrenten hebben op de grootte van je verzorgingsgebied? Met behulp van een concurrentieanalyse maak je inzichtelijk waar directe en indirecte concurrenten zijn ... lees verder

Weet jij wie je klant is?

retailminds_Weet jij wie je klant is?.jpg05 feb Ben je eigenaar van een winkel of horecaonderneming? Dan is het belangrijk dat je weet wat het verzorgingsgebied van je onderneming is: waar komen de klanten die jouw zaak bezoeken vandaan? Wie ... lees verder
Scroll naar boven