Concurrentieanalyse: onderzoek de invloed van je concurrenten

21-01-2020

concurrentieanalyse mcr retailminds

Wil je weten welke invloed concurrenten hebben op de grootte van je verzorgingsgebied? Met behulp van een concurrentieanalyse maak je inzichtelijk waar directe en indirecte concurrenten zijn gevestigd  en hoeveel omzetpotentieel zij hebben. Zo kun je uitrekenen wat hun en je eigen marktaandeel is en zien in welke mate concurrenten invloed hebben op je verzorgingsgebied.

Alert blijven aan de hand van een concurrentieanalyse

Het is belangrijk om als detaillist of horecaondernemer alert te blijven op veranderingen binnen je verzorgingsgebied. Daalt je omzet? Dan bestaat de mogelijkheid dat je verzorgingsgebied gewijzigd is (misschien wel door de toetreding van concurrentie). Het omgekeerde kan eveneens voorkomen. Stijgt je omzet en hebben klanten meer reistijd over voor je product, dan is je verzorgingsgebied mogelijk gegroeid. Wellicht ben je dan toe aan expansie.

Concurrentieanalyse met behulp van de Distributieve Analyse

“Met behulp van onze Distributieve Analyse, een online applicatie, kun je de omzet van concurrenten binnen het verzorgingsgebied in kaart brengen en daarmee ook je eigen positie”, aldus Hans Hagoort van MCR Retailminds. “Daarmee weet je je marktaandeel en kun je inschatten hoeveel invloed je concurrenten hebben”. De gegevens binnen onze online applicaties zijn altijd up-to-date. Ze maken gebruik van slimme algoritmes die unieke en waardevolle informatie genereren.

Vraag een gratis demonstratie aan

Aandacht voor concurrenten bij onderzoek naar expansiemogelijkheden

Is je winkel of horecagelegenheid erg succesvol? Dan zou je expansie kunnen overwegen. Bij expansie is een concurrentieanalyse heel belangrijk. Zo kun je voorkomen dat je onrendabele investeringen doet. MCR Retailminds kan je hierbij helpen. Met behulp van het Witte Vlekkenplan onderzoeken we welke gebieden potentiële vestigingslocaties kunnen zijn. We houden hierbij rekening met eventuele oververtegenwoordiging binnen jouw branche.

Nadat we uitgezocht hebben wat potentiële vestigingslocaties zijn, kun je ons vragen de Territorium Analyse® in te zetten om te onderzoeken of de beoogde omzet haalbaar is op de gewenste locaties. Ook bij deze analyse maken we inzichtelijk wat het marktaandeel van jouw concurrenten betreft.

Wil je meer informatie over de Distributieve Analyse of onze andere diensten? Dan kun je ons bereiken per e-mail, telefoon of het contactformulier op de website. Wat betreft de Distributieve Analyse is het eveneens mogelijk een gratis demonstratie aan te vragen.

Vraag een gratis demonstratie aan

Dit artikel delen:

Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website gebruikt cookies. Door gebruik te maken van deze website, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies. Lees meer

Sluiten