Is uw (franchise-)organisatie toe aan expansie of wilt u een nieuwe vestiging openen? Dan is branche informatie over de sector waarin u actief bent - of wilt worden - essentieel. U wilt immers weten hoe u het beste kunt inspelen op de wensen en behoeften van potentiële klanten. Hier leest u wat branche informatie is, wanneer deze informatie van pas komt en een aantal handige hulpmiddelen van MCR Retailminds om efficiënt en betrouwbare branche informatie te verkrijgen.
Branche informatie is macro-informatie over de branche waarin uw organisatie opereert. Zo kunt u onder andere de concurrentie in beeld brengen en hierop inspelen. De volgende vragen komen bijvoorbeeld kijken om de branche informatie inzichtelijk te krijgen:
Als u betrouwbare branche informatie heeft verzameld, dan kan dit als basis dienen voor uw marketing- of ondernemingsplan.
Als u zicht wilt houden op de markt waarin u actief bent, dan is branche informatie essentieel. Bijvoorbeeld als u een nieuw product in de markt wilt zetten of een verkoopplan wilt schrijven. Maar ook bij het opzetten van een nieuwe vestiging is branche informatie noodzakelijk.
Onder andere komen de volgende vragen kijken bij het verkrijgen van branche informatie:
Branche informatie verkrijgen is dus belangrijk voor uw onderneming. Natuurlijk kunt u zelf het internet afspeuren. Echter kan dit veel sneller. MCR Retailminds is een autoriteit op het gebied van groei- en vestigingsvraagstukken. Samen krijgen we snel en duidelijk inzicht in de branche informatie.
Een goede strategie ligt ten grondslag aan een goede expansie. Vooraf moet dus de branche onderzocht worden, zodat de strategie kan worden gevormd. MCR Retailminds heeft een aantal online applicaties waar u gebruik van kunt maken.
1. Quickscan
Met de quickscan heeft u binnen 1 minuut handige informatie over uw marktgebied. U krijgt onder andere inzicht in:
2. Distributieve Analyse
Met de Distributieve Analyse brengt u vraag en aanbod in uw branche eenvoudig in kaart. Bovendien heeft u geen externe partijen nodig voor een grondige analyse. Met de Distributieve Analyse krijgt u informatie over:
3. Witte Vlekkenplan
Met het Witte Vlekkenplan van MCR Retailminds krijgt u informatie over die winkelgebieden waar er potentiëleruimte is voor een nieuwe vestiging van uw organisatie. Het Witte Vlekkenplan is een onderbouwde en uitgebreide locatiestrategie, waar MCR Retailminds u mee kan helpen.
Wilt u over duidelijke en overzichtelijke branche informatie beschikken en gebruikmaken van de diensten die MCR Retailminds aanbiedt? Neem dan vrijblijvend contact op per mail, telefoon of vul het contactformulier in.
Deze website gebruikt cookies. Door gebruik te maken van deze website, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies. Lees meer