Als franchisegever wordt u geacht exclusieve gebieden vast te leggen voor uw franchisenemers. Zo voorkomt u onderlinge concurrentie, ofwel kannibalisme, vanuit de formule. MCR Retailminds is erin gespecialiseerd exclusieve gebieden aan te wijzen. Hiervoor hebben wij de Exclusieve Gebieden Analyse ontwikkeld. Door u hierop te abonneren en deze te gebruiken voldoet u eveneens aan verschillende onderdelen van de nieuwe wet franchise.
De Exclusieve Gebieden Analyse is een online tool waarmee de franchisegever gebieden kan toekennen aan zijn franchisenemers. U kunt hierbij zowel van een gecompliceerd als simpel algoritme gebruikmaken. Bij een gecompliceerd algoritme neemt u meerdere variabelen tegelijk mee in de berekening. Zo selecteert u bijvoorbeeld de parameter leeftijdsopbouw binnen het gebied, waarbij u tegelijkertijd een zo-niet-dan-scenario meeneemt: denk aan een andere leeftijdsgroep dieminimaal X groot is. Met een simpel algoritme weegt u 1 variabele mee.
De gebieden die u met de analyse selecteert, kunnen elkaar niet overlappen. Er is de mogelijkheid om exclusieve gebieden automatisch te laten berekenen en om deze achteraf eventueel handmatig te wijzigen. Ook kan er een onderscheid gemaakt worden tussen verschillende type juridische gebieden (A/B). Daarnaast kunt u gebiedsovereenkomsten aanmaken en beheren.
De Exclusieve Gebieden Analyse kunt u eveneens een Geografische Informatiesysteem (GIS) noemen. Het toont namelijk de kaart van Nederland waarop u zelf uw vestigingen en winkellocaties kunt aanpassen. Uw verzorgingsgebieden zijn opgebouwd uit 4-positie postcodegebieden.
We zetten de voordelen van de Exclusieve Gebieden Analyse even voor u op een rij:
Ook voor de Exclusieve Gebieden Analyse geldt dat u een gratis demo kunt aanvragen. Wanneer u besluit een abonnement te nemen, kunt u ons na de cursus uiteraard zo vaak als u wenst bellen om advies voor uw locatieonderzoek.
Deze website gebruikt cookies. Door gebruik te maken van deze website, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies. Lees meer