Whitepaper "Zó krijg je grip op je locatiestrategie" voor retail, horeca en dienstverlening

01-05-2023

Ezgif.com optimize

De effecten veroorzaakt door o.a. de coronapandemie, de oorlog in Oekraïne en de mede daardoor aangewakkerde inflatie, hebben veel negatieve invloed op het verdienmodel van retailers en horeca.

Consumenten geven niet per se meer uit. De kosten stijgen, marges staan onder druk en winsten daarmee ook. Waar een vestiging een paar jaar geleden een goede bijdrage aan de winst kon leveren, kan deze nu zomaar verliesgevend zijn. Dit soort omstandigheden kan investeringen remmen en daarmee de ontwikkeling van je formule afremmen. In het ergste geval kom je in een negatieve spiraal terecht en gaan er vestigingen omvallen dan wel noodgedwongen sluiten.

Focus op gezonde vestigingen en gezonde groei is cruciaal om je als formule staande te houden en je marktaandeel te behouden en je formule verder te ontwikkelen.

Maar hoe doe je dat en hoe krijg je grip op je vestigingen portfolio?

Dat leggen wij uit in onze whitepaper “Zó krijg je grip op je locatiestrategie”

Hierin vertellen wij o.a.:

  • Hoe wij interne en externe data combineren om tot de juiste inzichten te komen
  • Hoe rationele inzichten je de juiste keuzes laten maken voor de ontwikkeling van je formule
  • Hoe wij klantgedrag van je formule in kaart brengen en de uitkomsten inzetten voor je locatiestrategie
  • Hoe we je locatiestrategie verfijnen zodat nieuwe locaties, niet langer “lucky shot’s” zijn maar “no brainer” locaties

 SF MCR methode 0523

Wil je meer lezen, vraag de whitepaper dan aan via onderstaande link:

Aanvragen whitepaper

Dit artikel delen:

Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website gebruikt cookies. Door gebruik te maken van deze website, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies. Lees meer

Sluiten