Verzorgingsgebied bepalen: hoe gaat dat in zijn werk?

Is de tijd rijp voor expansie van uw retail- of horecaonderneming? Gaat u een nieuwe winkel openen? Dan is het van groot belang een inschatting van uw verzorgingsgebied te maken voordat u zich gaat vestigen. Zo voorkomt u mogelijk een grote tegenvaller. Vragen als: Wie zijn uw klanten? Waar wonen uw klanten? Waar zitten uw concurrenten? Waar heeft men het meest te besteden? Welk bedrag spendeert men binnen uw branche? Waar is de omzetprognose het hoogst? MCR Retailminds helpt u bij het vinden van antwoorden op dergelijke locatievraagstukken. We stippelen samen met u de beste locatiestrategie uit.

MCR Retailminds hoe uw verzorgingsgebied bepalen (1)

Wat is een verzorgingsgebied?

Uw verzorgingsgebied is het geografische gebied waar de consumenten wonen die gebruik kunnen maken van uw dienst of product. We beelden dit gebied onder andere af in de vorm van een radius rondom uw verkooppunt. De radius laat zien hoe lang de tijd is die mensen bereid zijn te reizen voor uw product of dienst.

Wat kan MCR Retailminds voor u betekenen?

We beschikken over up-to-date details van uw toekomstige klanten. Deze gegevens kunt u met onze online applicaties altijd en overal raadplegen. Met behulp van deze applicaties bepaalt u onder andere uw toekomstig verzorgingsgebied. We leveren ook geregeld maatwerk, zoals een vestigingsplaatsonderzoek, ook wel Territorium Analyse® genoemd. Of we stellen een Witte Vlekkenplan voor u samen wanneer u bijvoorbeeld een franchiseonderneming heeft. Met behulp van dit Witte Vlekkenplan geven we geografisch weer wat de potentiële vestigingslocaties voor uw formule kunnen zijn.

Territorium Analyse®

Met behulp van de Territorium Analyse® onderzoeken we uiteenlopende factoren die te maken hebben met uw verzorgingsgebied. Onder andere de doelgroepen, demografische gegevens, concurrenten, marktruimte, verkeersbewegingen, consumptieve bestedingen nemen we hierin mee. Uiteindelijk komt hier een maatwerkrapportage uit voort met een omzetprognose. De vraag of de door u uitgekozen potentiële locatie geschikt is, kunnen we hiermee beantwoorden.

MCR Retailminds verzorgingsgebied bepalen demografisch (2)

Handige online applicaties om uw verzorgingsgebied te bepalen

Wij hebben diverse online applicaties ontwikkeld die u helpen bij het bepalen van uw verzorgingsgebied. Met de Quickscan selecteert u een verzorgingsgebied en ziet u vervolgens de consumptieve bestedingen, de demografische opbouw en de concurrentie binnen uw branche en binnen dat gebied. Met de Distributieve Analyse ziet u vraag en aanbod in één overzicht. U krijgt zicht op het aantal (in)directe concurrenten in het gebied. Heeft u een franchiseonderneming? Dan raden we u aan de Exclusieve Gebieden Analyse te gebruiken. Deze geeft onder andere weer in welke gebieden het is toegestaan uw franchiseonderneming te vestigen.

Gratis demonstratie om uw verzorgingsgebied te bepalen

Wilt u een van onze online applicaties testen om uw verzorgingsgebied te bepalen? Vraag dan een gratis demonstratie aan. Als u uw gegevens hebt ingevuld nemen we binnenkort contact met u op. Wilt u een maatwerkrapportage aanvragen? Benader ons dan via het contactformulier, per telefoon 085 - 111 70 61 of e-mail info@mcr-retailminds.nl. We helpen u graag. Neem direct contact op!

Neem contact op

Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website gebruikt cookies. Door gebruik te maken van deze website, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies. Lees meer

Sluiten