
Locaties ordenen naar omgevingsvariabelen en prestatie.
Zodra uw organisatie een bepaald volume bereikt wordt het belangrijk dat u uw vestigingen kunt beoordelen op hun potentie. Een beproefde methode is een benchmark opstellen van vestigingen met gelijke omgevingsvariabelen. U ziet daardoor direct welke vestigingen goed presteren en welke achterblijven en ook waarom ze achterblijven.
Met de portfolio analyse is het mogelijk om iedere aangeboden winkellocatie in de betreffende benchmark te plaatsen en daarmee direct een oordeel te kunnen vellen of de locatie toegevoegde waarde heeft of niet.
De Portfolio analyse is de ultieme beheertool. Het geeft alle gewenste kengetallen in één overzichtelijk scherm.
De basis van de portfolio analyse is een klantenherkomstonderzoek bij al uw vestigingen. Hiermee worden verzorgingsgebieden gedefinieerd en de werkelijke potentie van alle vestigingen vastgesteld. Vervolgens worden de vestigingen geordend naar bijvoorbeeld type winkelgebied. Aanvullende locatie kenmerken (zoals locatietype, interieureigenschappen, ligging en verhouding bvo-vvo) gecombineerd met assortimentskenmerken maken een breed scala van kengetallen zichtbaar. Deze kengetallen zijn de basis van de uiteindelijke output van de Portfolio analyse: de Factsheet succesfactoren. Deze factsheet is een geweldig sturingsmiddel op managementniveau.
Wilt u meer weten? Bel 085-1117061 of vul het contactformulier in.
Bij elke online applicatie hoort een gratis demo en cursus. Wij leggen u graag helder uit hoe onze tools werken, met als doel dat u zelf uw locatieonderzoek zo goed mogelijk kunt uitvoeren. Uiteraard kunt u ons na de cursus zo vaak u wenst bellen om advies in de tool of voor uw locatieonderzoek.
Deze website gebruikt cookies. Door gebruik te maken van deze website, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies. Lees meer